- Reklama -svět ženy

Kdysi se telefonovalo až po desáté večer. Proč telefony přes den téměř nezvonily

Vzpomínky, které by nechtěl vrátit nikdo.
Lidem se zvykli rozvázat jazyky až večer po 22:00 nebo o víkendech a svátcích. Proč? Protože pouze tehdy mohli čerpat „volné“ minuty.

Byly to časy, kdy jsme sledovali, kolik minut a kam jsme provolali, protože minuta hovoru do sítě jiného operátora stála i 14,50 Kč a aktivace roamingu 5 000 Kč. A bonus? Pokud jste chtěli změnu, tak přenesení čísla k jinému operátorovi trvalo 25 dní.

Technologický vývoj změnil za poslední léta svět a výrazně ovlivnil i naše životy. Některé kauzy se dodnes nevyřešily a jiné zase zůstaly ukázkovým příkladem komunikace. Pamatujete si Kauzu Cícerka?

Rok 2007: Začátek mobilní revoluce
V roce 2007 se udály dvě zásadní události, které změnily svět mobilní komunikace. Steve Jobs představil první iPhone a na Slovensku začal fungovat třetí mobilní operátor. Prvenství Apple je však pro někoho dodnes diskutabilní.

„Domníváme se, že Apple zkopíroval náš telefon LG KE850 Prada po odhalení jeho designu. Představili jsme ho v rámci iF Design Award a získali za něj cenu v září 2006, což chápeme tak, že Apple ukradl náš nápad,“ řekl šéf LG Woo-Young Kwak pro portál Wired.com.

LG začal prodávat svůj telefon již v polovině prosince, oficiálně jej však představil až za devět dní po uvedení iPhone.

Proti iPhonu později vystoupil i jeho největší konkurent, Microsoft. Šéf Steve Ballmer nevěřil, že by iPhone mohl uspět.

„Pět set dolarů za telefon? Je to nejdražší telefon na světě a neoslovuje firemní zákazníky, protože nemá klávesnici. Na vyřizování e-mailů se vůbec nehodí,“ reagoval pro USA Today Ballmer.

Na Slovensku ani v Česku se první iPhone (2G) oficiálně neprodával, množství lidí si ho však dovezlo ze zahraničí.

Po letech čekání přišel třetí mobilní operátor

Po dlouhých letech sporů začal v roce 2007 na Slovensku fungovat třetí mobilní operátor. O2 si na svůj start zvolil symbolické datum: 02.02.2007.

Na trh vstoupil s předplacenou kartou. S registrací prvních zákazníků začal ještě v prosinci 2006, aniž by oznámil, jaké budou ceny služeb. Minuta hovoru ve vlastní síti nakonec všechny překvapila. Stála jen 2 Kč, do ostatních sítí volali zákazníci O2 za 8,50 Kč. Jako jediná předplacenka na trhu podporovala datové přenosy přes GPRS/EDGE, přičemž 1 MB stál 29 Kč (0,962 eur).

„Mezi základní hodnoty značky O2 patří být smělý, otevřený, srozumitelný a důvěryhodný a přesně takoví budou i naši prodejci k zákazníkům,“ řekla tehdejší výkonná ředitelka pro prodej Zuzana Řezníčková. Za 45 dní získali přes 500 tisíc zájemců o předplacené karty O2 Jednotka.

- Reklama -spot_imgspot_img