back to top
- Reklama -svět ženy

Rozbitá telka? Možná přijde servis k vám domů

Vše závisí na tom, kterého výrobce jste při výběru plochého televizoru zvolili. Zatímco někteří spoléhají na prodejce, jiní ochotně opraví televizor u vás doma, nebo jej sami odvezou do servisu a vrátí zpět. Samozřejmě zdarma.

Pokud jste si zakoupili televizor od Philips, reklamaci je třeba nahlásit na bezplatné infolince 0800 004 537. Tam vás nasměrují na některé z 11 autorizovaných servisních středisek, která se o problém postarají. Pokud sídlí servis ve vašem městě nebo v jeho bezprostřední blízkosti, zkažený televizor vyzvedne bezplatně servisní vozidlo firmy. Pokud jste mimo dosah, servis objedná na své náklady smluvního prodejce.

Orava používá pro řešení záručních oprav své centrální servisní středisko. Pokud se vám televizor porouchá, stačí zatelefonovat na číslo 16877 a odeslat porouchaný přijímač na náklady adresáta. Po odstranění chyby doručí stejná spediční služba opravený produkt k vám domů. Bez originální krabice to však nezkoušejte.

Samsung zatím myslí jen na zákazníky, kteří si koupili luxusní televizor s úhlopříčkou nad 37 palců. V takových případech po nahlášení poruchy na čísle 0800 726786 servisní pracovník přijde k vám do domácnosti, aby televizor vyzvedl pro jeho opravu. Následně jej bezplatně doručí zpět do vaší domácnosti.

Sharp po registraci TV přijímače pro tříletou rozšířenou záruku nabízí servis v obývacím pokoji zákazníka pro všechny modely s úhlopříčkou větší než 37 palců a to do tří dnů od oznámení závady. Registraci lze provést telefonicky na čísle 0800 611 011.

Sony má podobnou strategii, avšak minimální úhlopříčka je 40 palců. Pokud jste při koupi televizoru byli skromnější, existuje způsob, jak nechat problémy s poruchou na servisní středisko. Zatímco oprava a zásah jsou bezplatné, za dopravu zaplatíte přibližně 0,33 eur za každý kilometr. Pokud byste se přece jen rozhodli zavézt svůj televizor do servisu sami a nemáte krabici od televizoru, servisní střediska v Bratislavě, Žilině a Košicích vám bezplatně zapůjčí krabici k libovolnému modelu.

Panasonic nevstupuje do vztahů mezi prodejcem a spotřebitelem, takže vše záleží na prodejně, ve které jste televizní přijímač zakoupili. Svůj televizor tak musíte na své náklady zavézt prodejci nebo do servisního střediska. Proto je vhodné při koupi taktizovat – hledejte prodejce, který se postará o servis u vás doma.

LG servis u zákazníka neposkytuje. Pokud jste si koupili televizi této značky, máte dvě možnosti. Buď jej zavezete prodejci nebo přímo do autorizovaného servisu. Ten je bohužel pouze v Bratislavě.

Krabici skladovat nemusíte
I když je originální krabice od televizoru ideálním prvkem pro jeho ochranu při přepravě, neexistuje žádný zákon, který by vás přinutil skladovat ji. Pokud je na televizor dvouletá záruka, krabici můžete klidně vyhodit. Speciální pravidla a podmínky si mohou obchodníci stanovit pouze po uplynutí zákonné záruky.

Před koupí se informujte
Ještě předtím, než se rozhodnete pro koupi plochého televizoru, zeptejte se prodejce, jak je tomu se záručním servisem. I když některé firmy servis u vás v obýváku nenabízejí, prodlouženou rukou servisu mohou být služby obchodního řetězce nebo obchodníka. Ten může na své náklady porouchaný televizor vyzvednout a opět vrátit.

- Reklama -spot_imgspot_img