Bez obsahu je marketing jen prázdné slovo. Pojem totiž v sobě skrývá všemožné marketingové nástroje, jako jsou příspěvky na sociálních sítích, e-mailová komunikace firmy, letáčky, videa či texty, které se objevují v rámci PPC reklam.
Vše vyjmenované každý byznys potřebuje k tomu, aby si ho všimli potenciální zákazníci a aby si dokázal vybudovat zapamatovatelný brand. Obsahový marketing se proto určitě nevyplatí podceňovat, natož se mu třeba zcela vyhýbat.
Jak už jsme uvedli víše, pojem obsahové marketingu je velice široký. Na následujících řádcích shrneme ty nejdůležitější oblasti, v nichž je obsahový marketing důležitý.
Zásadní a velmi viditelnou oblastí jsou texty na webových stránkách firmy. Je to místo, kde se firma může přehledně prezentovat, a člověk, který na web přijde, by zde měl najít vše důležité. Na webu ale nemusí být jen základní informace o firmě, obchodní podmínky či popisky u služeb nebo nabízeného zboží. Stále častěji firmy chtějí mít na svém webu také blog. Na něm mohou publikovat tematické články, například o péči o pleť, pokud jde o web kosmetického salonu či e-shopu s tímto zaměřením. Blogové články jsou také skvělé pro stavbu seo, jinými slovy optimalizaci pro vyhledávače. Ta zajistí, aby váš web byl ve vyhledávačích, jako je Google či Seznam, řazen co nejvýš. S nastavením obsahového marketingu včetně seo umí pomoct marketingová agentura Praha a její seo specialista.
Obsahový marketing se postará také o kompletní příspěvky na sociálních sítích, jako je Instagram, Facebook nebo stále více populární Tik Tok. Zvládne na ně připravit úderné texty, které potenciální zákazníky zaujmou, ale zbytečně je nezahltí.
Důležitý je obsahový marketing i v případě, že chcete svou strategii doplnit o výkonnostní marketing. Obsahový marketing zahrnuje také vizuály a grafické materiály společnosti. V neposlední řadě pomocí obsahového marketingu také komunikujete se zákazníky. Je totiž součástí například e-mailové komunikace. Na něm záleží, jak bude vypadat e-mail, který vašemu zákazníkovi nebo klientovi přijde poté, co si na vašem e-shopu objedná zboží nebo službu. Součástí obsahové marketingu jsou i různé newslettery či tištěné materiály, jako jsou letáky či katalogy.
Jak je vidět, bez online marketingu se prakticky nedá obejít. Je tedy důležité si důkladně rozmyslet, jakého cíle s ním chcete dosáhnout, na koho ho budete směřovat i jakými kanály jej budete komunikovat. S tím vším si poradí marketingoví experti.